عکس ته چين مرغ
chef_samira
۳۷
۵۵۶

ته چين مرغ

۱ مرداد ۹۶
@Chef_samira
#ته_چين_مرغ
برنج 3 لیوان . تخم‌مرغ 3 عدد . زرشک 1 لیوان . ماست چکیده 1 لیوان . سینه مرغ 2 عدد
کره 5 قاشق غذاخوری . روغن 1/2 لیوان . زعفران دم کرده 5 قاشق‌غذاخوری . نمک و فلفل مقدار لازم
طرز تهیه : برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با آب ولرم آبکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف آن نرم و مغز آن کمی خام باشد ).
مرغ را همراه با 3 لیوان اب و نمک و فلفل با حرارت ملایم بپزید تا اب ان تمام شود ، پس از پخت مرغ را تکه تکه کنید ؛ زرشک ها نیز 1 ساعت در آب خیس کنید سپس در 2 قاشق غذاخوری کره سرخ کنید و مرغ را به آن اضافه نمایید.
برنج های آبکش شده را دو قسمت کنید ، یک قسمت از برنج را با تخم مرغ ها ، ماست چکیده ، 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و نصف روغن خوب مخلوط کنید و یک قسمت دیگر برنج را با 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، کمی نمک و نصف دیگر روغن مخلوط نمائید.
دیواره های قابلمه را چرب کنید ، نصف برنج های تخم مرغی را درون ان بریزید و با کفگیر خوب فشار دهید تا مواد خوب فشرده شوند ، لایه ای از مرغ های تکه شده بریزید و کمی زرشک سرخ شده بپاشید ، بقیه برنج های تخم مرغی را روی لایه قبلی گذاشته و فشار دهید تا مواد منسجم شوند.
روی لایه بعدی بقیه تکه های مرغ و زرشک سرخ شده را بریزید سپس برنج زعفرانی را روی مرغ ها بریزید و خوب فشار دهید ؛ باقی مانده کره را داغ کنید و روی برنج ها بریزید ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، بسته به نوع حرارت بین 1 – 2 ساعت برای اماده شدن ته چین زمان مورد نیاز است.
يا روي ظرف را فويل كشيده و در طبقه وسط فر با دمای ٢٠٠ درجه سانتی گراد به مدت ٤٠ دقیقه میگذاریم .

دقت کنید که اصل ته چین به ته دیگ ان میباشد ، پس از اماده شدن در ظرف برگردانید یا برش زده و جدا جدا سرو نمائید ، روی ته چین را با زرشک سرخ شده و ماست چكيده و خلال پسته تزئین کنید .
برای اینکه متوجه شوید که پخته به ته دیگ توجه کنید اگر ته دیگ قهوهای شده بود غذا آماده است و نشانه دیگر این است که اگر چنگال را وسط مواد بزنیم نباید مواد به چنگال بچسبند . در ضمن میتوانید وسط ته چین همراه مرغ از گوجه ورقه شده کرفس یا بادمجان سرخ شده نیز استفاده کرد
پيشنهاد : به ازاي هر ٢ عدد تخم مرغ كامل ، ١ عدد زرده تخم مرغ رو هم مخلوط ميكنم ، هم طعم و هم رنگ بهتري ميگيرم.

...
نظرات