عکس دونات های خوشمزه ی امروزِ خونه ی ما
Somayeh.food
۴۸
۵۹۱

دونات های خوشمزه ی امروزِ خونه ی ما

۳ اسفند ۹۶
سلااام دوستای گلمممم😙😙😙امیدوارم میون بدو بدوهای اسفند ماه دلهاتون شادو ایام به کامتون باشه 😄😉درست کردن و خوردن این دونات های خوشمزه وسط خونه تکونی حساااااابی خستگی رو از تنتون در میکنه😊👌این خوشمزه ها رو با رسپیِ عالیِ دوست خوبم فرشته جون درست کردم و امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید😊😋
#دونات...یسنا گلی..

شیر یک لیوان ولرم باشه
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
این مواد بالا 👆👆رو باهم مخلوط می کنیم و میزاریم کنار تا عمل بیاد،یعنی پف کنه.
@Ashpaziyasnagoli
تخم مرغ 2عدد
کره 75گرم
نمک نوک قاشق چایخوری
شکر 3قاشق غذاخوری

این مواد بالا👆👆رو هم باهم مخلوط می کنیم و سپس مخلوط شیر و خمیر مایه ای که عمل اومده رو به این مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم.
حدود 4لیوان آرد رو الک می کنیم و به مواد بالا کم کم اضافه می کنیم،تا جایی که بدست نچسبه،زیادی آرد نریزید.و یک خمیر لطیفی بدست میاد.
روی خمیررو با دستمال یا نایلون بپوشونید و حدود یک ساعت و نیم جای گرم بزاریدو استراحت بدید تا حجم خمیر دوبرابر بشه.
حالا خمیر رو ورز بدین و با وردنه پهن کنین و قالب بزنید ،زیاد نازک قالب نزنید،باید قطرش کلفت باشه،و بعد از قالب زدن داخل سینی که از قبل چربش کردین بزارین و یک ربع دیگه بزارید استراحت کنه و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید و مدام اینور و اونور کنید تا یکدست پف کنه..
ی نکته،می تونین از مقداری بکینگ پودر هم داخل خمیر استفاده کنید...نوش جان.🌺
برای روی دونات که واقعا مزش مثل بیرونی ها شده بود،پودر قند رو با مقدار خیلی کم آب(حتما کم باشه) کم کم اضافه کنید. مخلوط کنین و بریزین روی دونات، هم با قیف هم،با قاشق میشه ریخت،ولی من از شکلات آب شده استفاده کردم😊
...
نظرات