عکس کیک شیفون هندوانه
zeinab banoo
۲۸
۸۹۴

کیک شیفون هندوانه

۶ دی ۹۸
وقتی چیزی درست میکنم سعی میکنم با کل وجودم روی کارم تمرکز کنم چیز بدیم در بیاد در نظر خودم خیلی قشنگ و دوست داشتنیه چون با عشق درستش میکنم. این کیک گوگولیمو خیلیی دوسش دااارممم.
با اون کدو تنبل که خنده مرموزانه داره منتظره کیک رو ببریم تا بخوره هههه.
عکس بعدی برش خورده کیکمه
با فیلینگ موز و گردو که خیلی زیاد بین لایها ریختم با نسکافه هم لایها رو خیس کردم..
فوق العاده نرم و خوشمزه شده بود.
این دستور رو با یه تفاوت توی اینترنت دیده بودم یکم تغییرش دادم و درستش کردم بافت نرم و خیلی عالی داره گفتم برا شمام بگم تا استفادش کنین.
دستور کیک شیفون چهار تخم مرغی:
مواد لازم
آرد 1 و 1/2پیمانه
تخم مرغ 4عدد
نمک1/8ق چ
بکینگ پودر 1 ق چ
شیر ولرم 1/2 پیمانه سرخالی
شکر 1پیمانه
پودر تارتار 1/4 ق چ
وانیل 1/4 ق چ
روغن مایع 1/4 پیمانه

سفیده و زرده تخم مرغ رو جدا می کنیم . سفیده را با همزن برقی میزنیم تا کف بکنه سپس پودر تار تار رو میریزیم یکم هم میزنیم تا سفیده فرم بگیره بعد 1/4 شکر رو کم کم به سفیده اضافه می کنیم فرم که گرفت داخل یخچال میذاریم.
آرد بکینگ پودر و نمک رو با هم سه بار الک میکنیم.
زرده رو هم میزنیم وانیل و بقیه شکر رو بهش اضافه میکنیم دوباره هم میزنیم تا کرمی رنگ و کشدار بشه روغن مایع رو اضافه میکنیم هم میزنیم تا به خورد مواد بره سپس شیر رو اضافه میکنیم و هم میزنیم در آخر مخلوط آردمون رو به مواد در سه مرحله اضافه میکنیم و دورانی هم میزنیم .
سفیده رو از داخل یخچال بیرون میاریم در سه مرحله داخل مایه خمیریمون میریزیم و خیلی آروم حالت دورانی هم میزنیم تا پفش نخوابه.
مایه رو داخل قالبی که از قبل چرب و کاغذ روغنی انداختیم میریزیم چندتا ضربه کوچیک به قالب میزنیم تا هوای ما بین مواد بیرون بیاد.
من داخل قابلمه پختم اول با شعله ملایم تا کامل مغز پخت بشه و یکنواخت پف کنه بعد شعله رو زیاد کردم تا برشته بشه.
داخل فرم توی دمای180 درجه به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت میپزه.بعد که تست کردین کیک پخته فر رو خاموش کنین بذارین قالب چند دیقه همونجوری داخل فر بمونه بعد بیرون بیارید.در غیر اینصورت به کیک شوک واردمیشه و پف کیک میخوابه.

عکس آخرم کدو هالووینی فنچول منه یه ايده بامزه برای هالووینه.
...
نظرات