عکس کیک توت فرنگی
مریم آرمند
۴۰
۹۱۶

کیک توت فرنگی

۶ تیر ۹۹
غنچه با دل گرفته گفت:
"زندگی،
لب ز خنده بستن است
گوشه ای درون خود نشستن است."
گل به خنده گفت:
"زندگی شکفتن است
با زبان سبز، راز گفتن است."
گفت و گوی غنچه و گل از درون باغچه
باز هم به گوش می رسد...
تو چه فکر می کنی؟
راستی کدام یک درست گفته اند؟
من که فکر می‌کنم
گل به راز زندگی اشاره کرده است
هر چه باشد او گل است
گل یکی دو پیرهن
بیش‌تر ز غنچه پاره کرده است...
 
قیصر امین پور

🌿🧚‍♀🌿🧚‍♀🌿🧚‍♀🌿🧚‍♀🌿

#کیک_توت_فرنگی🍓🍰🍓

✅مواد لازم:

آرد: ۴۲۰ گرم
شکر: ۳۷۰ گرم
ماست شیرین پر چرب: ۱۶۰ گرم
توت فرنگی: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ: ۴ عدد
روغن مایع: ۱۶۰ گرم
بیکینگ پودر: ۸ گرم (۲ قاشق چایخوری)
وانیل: یک دوم قاشق چایخوری

✅طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ ها رو با شکر و وانیل با دور تند همزن، هم میزنیم. گاهی همزن رو خاموش میکنیم و مواد پخش شدرو از دیواره ظرف با قاشق در وسط جمع می کنیم و دوباره همزن رو روشن میکنیم. تا حدی میزنیم تا مواد به حالت کرمی و کشدار در بیان.
در مرحله بعد ماست و روغن رو به تخم مرغها اضافه و فقط در حد قاطی شدن با همزن میزنیم و زیاد نمیزنیم. سپس آرد و بیکینگ پودر رو که از قبل الک‌ کردیم به مواد بالا در دو نوبت اضافه میکنیم. با قاشق یا لیستک به آرومی از زیر به سمت بالا هم میزنیم تا پف خمیر نخوابه. توت فرنگی هارو از قبل شسته و خشک میکنیم و در حد دو یا سه قطعه خرد می کنیم (بستگی به ریزی و درشتی میوه). بعد به میوه ها یک قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم (به جز آرد اولیه دستور) و به آرومی با میوه ها قاطی میکنیم تا میوه ها به طور کامل به آرد آغشته بشن (این کار برای اینه که توت فرنگی ها در حین پخت ته نشین نشن). بعد توت فرنگی ها رو اضافه و به آرومی با خمیر مخلوط میکنیم.
من برای پخت این کیک از قالب حلقه ای قطر ۲۷ و ارتفاع ۷ سانت استفاده کردم (عکسشو‌ فرستادم) که در این مدل کیک به علت عبور حرارت از وسط قالب باعث میشه سریعتر و یکنواخت تر بپزه ولی میتونین از قالب های گرد معمولی با قطر ۲۳ الی ۲۵ و ارتفاع ۱۰ سانت هم استفاده کنین و کف قالب کاغذ روغنی بندازین و نیاز به چرب کردن نیست.
کف قالب حلقه ای من چون کنگره دار و ناصاف بود و نمیشد کاغذ انداخت؛ در این حالت ترکیب مساوی روغن جامد و آرد رو مخلوط کنین و به کف و دیواره ها بزنین. واقعا این ترکیب جادوییه😃 و باعث میشه کیک خیلی راحت از قالب خارج بشه.
بعد کیک رو به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار بدین (مدت زمان بستگی به دمای فرتون داره). ممکنه بعد از گذشت نیم ساعت روی کیک قهوه ای بشه و فکر کنین پخته، در حالیکه گول ظاهرشو خوردین😶😃 در این کیک به علت آبدار بودن میوه زمان می‌بره تا وسط کیک پخته بشه و در جاهای مختلف کیک خلال فرو‌ کنین، اگه چیزی از ماده کیک بهش نچسبید کیک آمادس و نشونه دیگه اینکه وقتی با کف دست به سطح کیک میزنین صدای کف مانند نده.
ورق بزنید و عکس برش خورده کیک رو ببینید.
...
نظرات