عکس پیاز سوخاری خوشمزه ???
زهرا بانو
۴
۱۰۰

پیاز سوخاری خوشمزه ???

۱۱ آذر ۹۹
1 عدد پیاز½ فنجان آرد1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر1 عدد تخم مرغ1 قاشق چای خوری پودر پاپریکا¾ فنجان شیر1 قاشق چای خوری نمکپودر سوخاریروغن

دستور العمل‌

در ابتدا هرکدام از پیازها را به شکل دایره و به ضخامت نیم سانتی‌متر برش بدهید و حلقه‌های پیاز را از هم جدا کنید. بهتر است که سایز پیازهای خود را متوسط و یا بزرگ انتخاب کنید.

به جای اینکه تکه‎های کوچک پیاز را دور بریزید، می‌توانید آن‌ها را نگه دارید و بعدا پیاز داغ درست کنید، یا آن‌ها را داخل یک غذای دیگر بریزید.

در این مرحله باید مواد روی پیاز سوخاری را آماده کنید. داخل یک کاسه، آرد چند منظوره و بیکینگ پودر و نمک و فلفل پاپریکا را با هم مخلوط کنید. شما می‌توانید به جای پودر پاپریکا از پودر فلفل تند هم استفاده کنید. اگر هم نمی‌توانید فلفل بخورید، به طور کلی فلفل را از مواد اولیه حذف کنید.

بعد از مخلوط کردن این مواد، هرکدام از حلقه‌های پیاز را داخل آن فرو ببرید و به آرامی تکان بدهید، تا مواد اضافی داخل کاسه بریزد.

در مرحله بعدی، داخل یک کاسه جداگانه، شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند و هیچ گلوله آردی داخل آن باقی نماند.

سپس هرکدام از حلقه‌های پیاز را ابتدا داخل این مخلوط، و بعد داخل پودر سوخاری فرو ببرید. مطمئن شوید که همه جای پیاز به خوبی به پودر سوخاری آغشته شده باشد.

در مرحله نهایی، داخل یک ماهیتابه یا دستگاه سرخ کن را با مقدار مناسبی از روغن پر کنید. مقدار روغن باید آنقدری باشد که به طور کامل روی حلقه‌های پیاز را بپوشاند.

بهتر است که هر بار، فقط 3 الی 4 عدد پیاز سوخاری را داخل روغن سرخ کنید. به این ترتیب، احتمال اینکه پیازها بسوزند کمتر می‌شود.

بعد از اینکه سرخ شدن پیازهای سوخاری تمام شد، آن‌ها را روی چند ورقه حوله کاغذی بچینید تا روغن اضافی گرفته بشود. حالا پیاز سوخاری را با سس مورد علاقه خود سرو کنید.
...
نظرات