عکس 5_ کیک اسفنجی
خوشمزه
۲۹
۹۵۴

5_ کیک اسفنجی

۱۹ اسفند ۹۹
کیک اسفنجی با پف عالی بدون نیاز به همزدن زرده

اندازه قالب با قطر ۱۷سانت
مواد لازم (اندازه ی فنجان ۲۰۰میلی لیتر)
4 عدد تخم مرغ
وانیل نصف ق چایخوری سر صاف
2 فنجان آرد سفید سه صفر
2 فنجان شکر دانه ریز( حتما)
1 فنجان شیر گرم
1 قاشق غذاخوری سر صاف بکینگ پودر
.
طرز تهیه:
.
1. سفیده های تخم مرغ را کمی هم بزنید تا کف کند و همونطور که همزن کار میکند شکر را به صورت بارانی یا همان کم کم اضافه کنید انقدر هم بزنید تا قله ای شود و شکر حل شود.
2. سپس وانیل را به زرده ها اضافه کنید و زرده های تخم مرغ را دانه دانه به سفیدها اضافه کرده و در مدت ۳۰ثانیه اضافه و مخلوط کنید.حالا همزن را خاموش کنید.
3. آرد را با بکینگ پودر از قبل سه بار الک کنید و کم کم اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید زیاد هم نزنید که پف کیک میخوابه.
4. در آخر ، شیر گرم را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود .
5. درون قالب را با روغن جامد یا کره چرب و آردپاشی کنید و شده موادتون رو داخلش بریزید و سپس در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 40 دقیقه بپزید .

نکات مهم:
قدرت همزن خیلی مهمه چون سفیده هاتون باید با قدرت بالا هم بخوره میشه برای کیک اسفنجی تخم مرغتون باید سرد سرد باشه حتی اگر به مدت یکربع سفیده هاتون رو بزارین فریزر بعد هم بزنید خیلی بهتره و حتما انقدر بزنید که سفت و قله ای بشه و آرد و بکینگ پودرتون رو سه بار الک کنید قبل از درست کردن کیک و همینطور قالبتون رو قبل از درست کردن مواد چرب و آرد پاشی کنید اگر از چسبیدن کیک به قالب میترسید ته قالب رو کاغذ روغنی بیاندازید اندازه ی قالب به نسبت تخم مرغ رو استوری و هایلایت کردم ببینید اگر شکرتون دانه ریز نیست یکم با آسیابتون آسیاب کنید در حد دو پالس،این نکات رو حتما اگر رعایت کنید کیکتون عالی میشه انشاالله





تاریخ ارسال پست : 👈 18/12/1399👉

#خوشمزه
#khoshmazeh
#کیک_اسفنجی_با_روکش_شکلاتی
#کیک_اسفنجی
#شکلات
#کیک_شکلاتی
...
نظرات