عکس ته چین اسفناج
#قرار_معنوی
Saeedi
۲۷۴
۱.۴k

ته چین اسفناج #قرار_معنوی

۳ دی ۰۰
#قرار_معنوی
#یادبودشهیدبزرگوارمدافع_حرم_رسول_خلیلی

نام و نام خانوادگی: شهید محمد حسن (رسول) خلیلی
نام پدر : رمضانعلی
محل تولد : تهران
تاریخ ولادت: ۱۳۶۵/۹/۲۰
تاریخ شهادت : ۱۳۹۲/۸/۲۷
محل شهادت: سوریه
مدت عمر: ۲۷ سال
محل مزار : گلزار شهدای بهشت ​​زهراقطعه و ردیف و شماره : ۴-۸۷-۵۳
کتاب مربوط به این شهید: رفیق مثل رسول خلیلی

زندگینامه شهید :
شهید محمد حسن (رسول) خلیلی ، فرزند دوم خانواده آقای رمضانعلی خلیلی در تاریخ ۱۳۶۵/۹/۲۰ ه .ش. در تهران به دنیا. ایشان دانش آموخته ی دانشگاه امام حسین علیه السلام در رشته ی مدیریت بودند و بر حسب وظیفه، به سوریه اعزام شده بودند و دارای تخصص های تخریب - تاکتیک و جنگ های نامنظم بودند.
آنها علاقه مندی های فراوانی به کارهای هیجانی، (جودو، کاراته، کوهنوردی و راپل)، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، سفر، زیارت اهل بیت علیهم السلام و شهدا، خدمت به شهدا حتی با رنگ آمیزی قبورشان، شرکت در مجالس اهل بیت ع) و... بودند.

خصوصیات اخلاقی شهید محمد حسن (رسول) خلیلی


شهید رسول خلیلی، عاشقی فراوانی به شهید حاج محسن دین شعاری است و از صفات بارز اخلاقی آنها می توانم به خوش رویی و شوخ طبعی، دل رحم، دلسوز بودن نسبت به دیگران، ورزشکار بودن، عاطفی و پیگیری برای حل مشکلات دیگران بودن. بخشنده بودن، سر به زیر و با حیا، با غیرت بودن، ولایی بودن و شخصیت آرام و ساکتی داشت و خیلی شیطنت نمی کرد.از همان دوران کودکی نیزبا اعتقاد و مومن بود.
تا تمام شدن جنگ تحمیلی همراه خانواده در تهران زندگی می کرد و پس از اتمام جنگ به کرج رفتند.اما در سن هجده سالگی بار دیگر به تهران بازگشتند.
او مصادف با ولادت امام حسن عسگری علیه السلام به دنیا آمد به همین علت نامش را محمد حسن گذاشتند اما در خانه رسول صدایش می کردند.زمانی که  ماموریت بود وضرورت داشت که اسم مستعارانتخاب کنند؛ رسول اسم مستعار «ابوخلیل» را انتخاب کرده بود.
او در دبیرستان رشته علوم انسانی را خواند و در دانشگاه رشته مدیریت را ادامه داد. در سن 13 سالگی بود که وارد بسیج شد اوایل چون سنش کمتر از حداقل مورد نظر بود، قبول نمی‌کردند اما بالاخره رفت و عضو شد.شهید رسول خلیلی یک بعدی نبود، کوهنوردی می‌رفت، ورزش می‌رفت، دعای ندبه می‌رفت. شب‌های جمعه به بهشت زهرا(س) و از آنجا هم به شاه عبدالعظیم می‌رفت. در هیئت‌های مختلفی شرکت می‌کرد از جمله هیئت ریحانه‌النبی را خیلی دوست داشت.او از دوران کودکی به نحوی تربیت شده بود که درتمام مجالس مذهبی شرکت می کرد. بصیرتی که در دفاع از حریم ولایت داشت این مجالس مذهبی بود که در استحکام ستون‌های زندگی‌ اش مؤثر بود.
 به راپل و کوه‌نوردی خیلی علاقه داشت و برای آموزش سلاح نیز می‌رفت. از دوران کودکی به دنبال نقاشی و درس عربی و قرآن بود. سوریه هم که رفته بود در آنجا با بچه‌ها عربی صحبت میکرد. به زبان عربی تسلط کامل داشت و در خانه هم اخبار را به زبان عربی گوش میداد.
رسول به ولایت و حضرت آقا و دفاع از حریم ولایت خیلی علاقه داشت. وقتی از همان ابتدا در خط ولایت بود در انتها نیز به دفاع از حریم ولایت رفت. چه ولایتی بالاتر از امام حسین(ع) که از حریم خواهرش دفاع کند و این هم نتیجه‌اش بود که به مقام شهادت رسید.

روحش شاد یادش گرامی راهش پررهرو

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

#قرار_معنوی
#یادبودشهیدبزرگوارمدافعحرم_رسول_خلیلی
...
نظرات