عکس کیک موز
سارا123
۸۶
۶۲۸

کیک موز

۲۸ اردیبهشت ۹۵
گاهی اوقات پیش میاد که سکوت فضای خونه رو پرکرده و زمان و مکان به کندی میگذره اون وقت که دست بکار میشی خلاء زمان و مکان رو با عطر دل انگیزی عوض کنی تا حال و هوای همه اهل خانواده عوض بشه؛ پس دست بکار شو!
میری سر یخچال و چندتا موز میبینی که سرمای یخچال رنگ از رخسار طلایش برده و ی گوشه بلا استفاده مونده ! انگشت حیرت به دهان که چکارکنم باهاشون؟
حالا با چند تا تکنیک فوری به ی خوراکی جادویی تبدیلش میکنم....وقتشه بجنب......خخخخخخخ

مواد لازم: آرد کامل1لیوان - آرد سفید 1 لیوان- کره 100 گرم- روغن مایع 2 قاشق غذا خوری - تخم مرغ 3 عدد- شکر 3/4لیوان - بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری -وانیل 1/2قاشق چای خوری- نمک1/2 قاشق چای خوری- و نکته اصلی 4 تا موز رنده شده
*یادتون نره فر رو هم بزارید گرم بشه با حرارت بالا*
کره وقتی در دمای محیط باشه گرم میشه و کار کردن باهاش راحت *
کره و شکر و روغن مایع را با همزن میزنیم نه زیاد تا فقط مخلوط بشه حالا تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کرده آنقدر هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود حالا موقع اضافه کردن موزهای نرم شده است و با همزن خوب مخلوط میکنیم .در ظرفی آرد بکینگ پودر و نمک را الک میکنیم تا سبک شود و در این مرحله یکباره به مایع اضافه میکنیم لطفا با لیسک هم بزنید به صورت دورانی خیلی لذت بخشه فقط به قولی که مخلوط بشن به صورت عدد 8 حالا قالب را چرب کنید و مخلوط را داخلش بریزید صاف کنید به مدت 60 دقیقه در طبقه اول فر با دمای 175 درجه بزارید بپزه.

**نکات : 1- این کیک شیر ؛آب ؛آبمیوه نمیخواد
مگه میشه مگه داریم : بله واقعا نیاز به مایعات نداره
2- از آرد کامل استفاده کردم تا مقوی تر بشه
3- من دوست داشتم از گاناش برای تزیین و گردو برای داخلش استفاده کنم ولی بخاطر آلودگی هوا و آلرژی بچه هام صرف نظر کردم
باور کنید پختنش خیلی آسونه عطر بوش فضای خونتونو عوض میکنه همه چشم انتظار آماده شدن کیک هستن با این کار با یه تیر دو نشانه زدید اول از شر موزها خلاص شدید :-) و دوم فضای خونه با پخت کیک خوش عطر عوض شده ... امیدوارم درست کنید و لذت ببرید
((♡دلتون شاد و از غمها آزاد♡))
...
نظرات