عکس خورش قیمه کدو
تصویر از z❤️s
https://sarashpazpapion.com/picture/2181678
...
مواد لازم

خورش قیمه کدو

۸
مواد اصلی
گوشت (خورشتی)
۲۵۰ گرم
پیاز
۱ عدد
لپه‎
۱ استکان
کدو سبز
۱ کیلوگرم
رب گوجه ‌فرنگی
۲-۱ قاشق غذا خوری
گرد لیمو
به مقدار لازم
زعفران (آبکرده و غلیظ)
۱ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
سیب زمینی (اختیاری)
۲ عدد
طرز تهیه

خورش قیمه کدو

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
در ابتدا پیاز را نگینی خرد كرده و سرخ می كنیم. سپس گوشت را كه از قبل شسته و خشك كرده ایم اضافه كرده و به همراه پیاز تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد.
۲
لپه را شسته و بعد از خشك كردن به گوشت اضافه كرده و كمی تفت می دهیم تا بوی خامی لپه از بین برود. زردچوبه و رب را در این مرحله اضافه می كنیم.
۳
لازم است كه رب را تفت دهیم چون باعث لعاب دار شدن خورش می شود. ۳ تا ۴ لیوان آب روی آن ریخته و به محض این كه جوش آمد حرارت را كم كرده و اجازه می دهیم با حرارت ملایم خوب بپزد. كدو را از قبل شسته و از وسط دو نیم كرده یا حلقه حلقه برش می دهیم و داخل روغن كمی سرخ می كنیم.
۴
۲۰ دقیقه قبل از این كه ظرف را از روی حرارت برداریم كدوهای سرخ شده را روی خورش چیده و زعفران آب كرده، گرد لیمو یا آب لیمو، فلفل سیاه و نمك را اضافه می كنیم و می گذاریم تا خورش آماده شود.سیب زمینی ها را خرد كرده و سرخ میكنیم و روی خورش آماده شده میریزیم.
۵
۱) برای شفاف شدن خورش و سلامت گوشت بهتر است گوشت خرد شده را در ظرفی ریخته و روی آن آب سرد بریزیم و روی حرارت قرار دهیم. به محض این كه جوش آمد، كف و خونابه گوشت را بیرون ریخته و روی آن آب گرفته و سپس با پیاز سرخ می كنیم.
۶
۲)حتما لپه را از شب قبل خیس كرده و آب آن را ۳مرتبه عوض كنید و اگر فراموش كردید آن را ۲بار جوشانده و آبش را خالی كنید تا نفخ آن گرفته شود.
۷
۳)اگر لپه قبل از پختن خوب تفت داده شود له نمیشود.
نظرات دستور پخت

خورش قیمه کدو