مواد لازم

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده

۶
مواد اصلی
نمک
به مقدار لازم
جعفری یا پودر آویشن
۱ قاشق چای خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی
۲ عدد
سیر
۲ حبه
پیاز
۲ عدد
قارچ
۱۰ عدد
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
ماکارونی صدفی
۴۰۰ گرم
کلمات کلیدی

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و به روغن اضافه نمایید ، تفت دهید تا پیاز و سیر نرم شوند
۲
سپس قارچ های خرد شده ، پودر آویشن ، نمک و فلفل را اضافه کنید.
۳
قارچ رو تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند
۴
سپس گوجه فرنگی های ریز خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید ، باز هم تفت دهید تا آب مواد کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.
۵
داخل قابلمه مقداری آب ، چند قاشق روغن و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، ماکارونی صدفی را به اب در حال جوشیدن اضافه کنید و پس از چند دقیقه با اب سرد خوب آبکشی کنید ( مدت زمان پخت را با توجه به دستوری روی بسته بندی در نظر بگیرید ).
۶
ته قابلمه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، مقداری ماکارونی صدفی داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری مایه گوشت اضافه کنید و چند لایه به همین صورت داخل قابلمه را پر کنید و لایه آخر را با ماکارونی صدفی بپوشانید سپس با کمک دو چنگال کمی مواد را مخلوط کنید ، در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا ماکاورنی دم بکشد سپس سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده

بیشتر
سایر نکات

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده

میتوانید به جای دم کشیدن ماکارونی و مایه گوشت را مخلوط کنید و چند دقیقه داخل ماهیتابه تفت دهید سپس سرو کنید ؛ در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان یا پنیر پیتزای رنده شده روی ماکارونی بپاشید ، میتوانید به جای گوجه فرنگی از 2 قاشق دیگر رب گوجه فرنگی استفاده کنید.
نظرات دستور پخت

ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده